duminică, 18 iunie 2006

 

Modele spaniole

In urma cu un an, Mariana Hudrea ne invata cum sa intram in lumea proiectelor europene. Incepeam cu un Grundtvig 2, care avea sa fie cel mai bine punctat proiect cu coordonator roman, si care ne-a adus o frumoasa colaboarare cu sase parteneri din tot atatea tari.
insa nu ne-am oprit la asta: am mai facut si cate un proiect individual Grundtvig 3, eu si Andrada Craciun, The President. Nu am optat pentru cursuri, ci am ales ceva mai diferit, si totusi, mai eficient, spunem noi: job shadowing. Iar partenerii alesi au fost din Spania. Si pentru ca nimic nu se intampla in lume fara un motiv serios, iata ca partenerul initial a fost lent, si am ajuns la ASPANDEM in schimb. Si nu ne-a parut deloc rau!
ASPANDEM este o organizatie de parinti ce creste de 26 de ani, undeva, in sud, intr-o splendida Andalucia, nu departe de Malaga, intr-un orasel ce tine de Marbella si care se numeste San Pedro Alcantara. O cale lunga, 26 de ani, comparat cu cei doar 5 ai nostri. Insa partea buna este ca oamenii nu au uitat de unde au plecat, si stiu exact prin ce trecem noi acum.
Asa ca am avut enorm de invatat. Si asta ne-a facut sa mai avem o data un gand bun pentru Comisia Europeana si sansele pe care le ofera unor oameni dornici sa schimbe lumea, lucrurile, sau doar sa se schimbe ei insisi, prin programe ca Socrates sau Grundtvig...
Ce-am invata? De toate! De la organizare si conducere, la servicii si calitate, la primirea si tratamentul beneficiarilor, la lucrul cu statul, autoritatile sau companiile, pana la metode de evaluare si intocmire a programelor individuale detaliate de lucru.
Le suntem recunoscatori Anei si colegilor sai din ASPANDEM, si speram ca in curand sa incepem si colaborarile pe proiecte europene, astfel incat fiecare sa isi poata face munca mai eficient, sa invete lucruri noi, sau doar sa redescopere lucrurile simple, pe care uneeori le uitam...
Si-ti mai multumim o data si tie, Mariana, pentru deschiderea de orizonturi!

Daniel

Comments: Trimiteți un comentariu

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?